Obal Na Rezervní Kolo
(předchozí stránka) ( další stránka) (předchozí stránka) ( další stránka)
Pátý člen Brian McFadden ze skupiny odešel už v roce 2004, tedy před rozpadem v roce 2012. Kapela v současné sestavě pojede od května do července turné po Velké Británii a Irsku. Vydá také desku nazvanou TBA, ale datum ještě není známé. Nejslavnější skupiny 90. let Zahraniční: Ace of Base, Atomic Kitten, Aqua, Backstreet Boys, Blue, Boyzone, Destiny's Child, East 17, Five, Hanson, N*sync, New Kids On The Block, S Club 7, Spice Girls, Sugababes, Take That, The Corrs, Westlife. České: Black Milk, Holki, Lunetic, T-Boyz. Pianko. Peter Nagy vyráží na turné, představí se ve Zlíně a v Praze
Devadesátá léta patřila popovým skupinám, které často uměle vytvořili producenti podle promyšleného marketingového plánu. Tato tělesa nehrála na žádné hudební nástroje, pouze zpívala do reprodukovaného podkladu. Tanec a pohybové kreace byly často hned po zpěvu to nejdůležitější, co svým skupiny fanouškům nabízely, proto u nich byly hodně důležité i videoklipy. Spice Girls | Foto: ČTK/PA/Matt Crossick Devadesátkový pop nabízel vedle sólistů různorodá tělesa: dívčí (Spice Girls, Destiny's Child, Atomic Kitten, Sugababes …), chlapecké kapely (Backstreet Boys, Westlife, 'N Sync, East 17, Boyzone, New Kids On The Block, Blue …), ale i smíšené skupiny (S Club 7, The Corrs, Ace of Base, A*Teens …). Karel Gott je v nemocnici. Další zápal plic by mohl ohrozit jeho život Většina těchto skupin již dávno nevystupuje, ale zdá se, že nastal čas, kdy zase vstávají z mrtvých. Backstreet Boys Koncerty 25. května - Ace of Base, East 17, Mr. President 90s Explosion Open Air Výstaviště Holešovice, Praha 22. června - Backstreet Boys O2 arena, Praha Ve stejné sestavě a s novým singlem se vracejí na pódia například Backstreet Boys, kteří se proslavili hity jako Everybody, Larger Than Life, I Want It That Way nebo As Long as You Love Me.
Tento názor ale bohužel vyvěrá pouze z bezútěšnosti současných tvůrců, kteří se zoufale snaží vymanit z děsivého poznání, že "všechno už tu bylo". Pak je tu také ona již zmíněná zvláštní roztříštěnost hudební scény, kterou načala nová vlna ruku v ruce s MTV v polovině 80. let. Chybí tu prostě nějaký scelující moment, něco, co by oslovilo onu širokou posluchačskou masu mládeže naráz a náhle. Něco, co by ji chvilku nechalo stát ve strnulém úžasu a posléze vybláznilo do nejšílenějších hudebních bakchanálií, jaké jen doba může přinést. Pak by případná hudební nebo přímo kulturní "revoluce" možná měla zlomek naděje na úspěch. Avšak od devadesátých let až doteď je to jen zmatek nad zmatek, míchání starého a nového, zahlcování jmény, která už druhý den nikdo nezná, jakási tříšť klipů, mozaika v které schází spousta kamínků a která nikdy nemůže být dokončena. Na druhou stranu tento stav ovšem přináší částečné odbourání stádnosti, větší žánrovou pestrost a barevnost a tím i velkou svobodu. Díky tomu je však doba "nových" Elvisů, Beatles nebo Sex Pistols prostě nenávratně pryč.
Místo aby se posluchač těšil na jeden určitý zážitek, má jich najednou několik, což pochopitelně oslabuje jejich sílu. Kvantita navíc přináší i zmenšující se procento kvality, proto se v éteru objevuje spousta šuntu, který je vydáván za umělecké dílo. Pamatujete si na první polovinu 70. let a vládu hardrocku? Kdy komu nezněla z repráků tvrdá okouřená kytara byl pokládán za méněcenného? Opravdu originálních souborů bylo tehdy jen pár desítek, ostatní byli jen jejich věrní epigoni - stejná klišé, stejný zvuk, mnohdy i stejné skladby. To samé se objevilo u metalu nebo nové vlny v 80. letech. A to samé (a ještě v mnohem větším měřítku) zažíváme i v současnosti. Nebo další věc: jestliže tedy muziku dnes může dělat každý - kdo jí bude poslouchat? Jak to tak vypadá, pouze sám tvůrce; hudba se stane čistě individuální záležitostí. Jenomže pokud v tvůrci vznikne "ješitnostní" přetlak a bude se svými tracky chtít seznámit širokou veřejnost, k mnoha lidem se nedostanou; víc než kdy jindy bude záležet na štěstí.
Píseň trhla rekord a po 17 týdnů byla na prvním místě (rekord byl překonán až v 2007, tedy až po patnácti letech!! !, skupinou Big Bang a jejich hitem "Lies" - udrželi se na prvním místě 18 týdnů). V roce 2012, uvedl americký časopis Spin, tuto píseň jako čtvrtou na jejich seznamu "21 největších k-pop písní všech dob" a v roce 2015 byla tato píseň dokonce uvedena 36. na seznamu "50 největších písní chlapeckých skupin všech dob" a to opět v americkém časopise Rolling Stone. - 1993: "Hayeoga" (Anyway = Každopádně/Tak jako tak) - tato píseň byla na jejich druhém albu, i když bylo stále převážně taneční, tak některé písně nesly prvky tvrdšího rocku a jednou z nich byla právě píseň Hayeoga. Při propagaci alba byla skupina na většině televizních stanicích zakázána, protože kluci měli náušnice, roztrhané džíny a dredy, což vyvolalo první vlnu kontroverze ohledně této skupiny. Jejich druhé album bylo v korejské historii prvním albem, jehož kopií se prodalo na dva miliony. - 1994: "Kyoshil Idaeyo" (Clasroom Ideology = Třídní ideologie) - třetí album nabralo spíše styl haevy metalu a rocku, taneční melodie se v tomto albu skoro nevyskytovaly.