Obal Na Rezervní Kolo
Neočekávala jsem, že je to až tak zábavné a byla jsem příjemně překvapena. Tím, že je představení hrané venku je celá hra zábavnější a o mnoho zajímavější. Rozhodně by měl každý Čech okusit tuto technickou vymoženost. Hry jsou žádané a tak je potřeba lístky kupovat zhruba rok dopředu. TZ zakoupena v IV Náměstí Svornosti 2, Č. Krumlov.
Divadelní noviny > Kontext Zprávy Jihočeské divadlo zatím prodalo téměř 40 procent vstupenek na představení, která letos uvede před otáčivým hledištěm v Českém Krumlově. Prodaných je 21. 651 ze 54. 713 míst. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 klesl prodej skoro o pětinu. Trvá ale poptávka cestovních kanceláří i firem. Otáčivé hlediště v Českém Krumlově. Foto: archiv Prodej začal loni v říjnu 2021, kdy byl zájem největší. Jako tradičně byl zvýšený v období Vánoc. I když prodeje v dalších měsících jsou ve srovnání s předchozími léty nižší, tak nemůžeme říct, že by se zájem o otáčivé hlediště zastavil. Dobrým znamením je stále trvající poptávka firem, cestovních kanceláří i jednotlivců. Stejně jako v loňském roce, kdy návštěvnost dosáhla nádherných devadesáti sedmi procent, očekáváme nárůst prodeje v jarních měsících, uvedla Eva Marečková z oddělení marketingu Jihočeského divadla. Před točnou nasadí letos divadlo dvě premiéry – scénické zpracování Händelova oratoria Mesiáš a rodinný titul Úplně celá česká historie.
535 vstupenek. Jihočeské divadlo u prodejů na otáčivé hlediště nově nasadilo takzvané dynamické ceny. Postupně vstupenky zdražuje podle toho, kolik jich je prodáno - čím méně jich zbývá, tím víc cena roste. Lístek může být dražší až o 40 procent, než je nejvyšší cena na začátku prodeje. "Národní divadlo Brno tyto ceny používá i na běžná představení, " řekla Ernstová. Na točně nabídne divadlo osm her. V Draculovi se objeví koně i ohně. Malé divadlo chystá Ztracený svět. Program dále přinese hry Dekameron, Pes baskervillský, opery Rusalka, Trubadúr a Příhody lišky Bystroušky a balet Valmont. Bude 92 představení, o čtyři více než loni. Tržby Jihočeského divadla z otáčivého hlediště byly loni 32, 9 milionu Kč, meziročně o 4, 5 procenta vyšší. Přijelo 56. 528 diváků, o 1330 více než v roce 2016. Peníze z točny tvoří téměř 80 procent všech tržeb. Loni mělo divadlo tržby ze všech představení kromě zájezdů a hostujících souborů 41, 7 milionu Kč, předloni 41, 2 milionu. Zřizovatelem divadla je město České Budějovice.
Letos nám to tedy vyšlo na začátku srpna a hned v první srpnový den jejich programu tedy 5. srpna 2021. Počasí ovšem vypadalo celý den dost nevyzpytatelně a každá z několika předpovědí hlásala něco úplně jiného s tím, že by večer měl vyjít bez deště. Bohužel se zase netrefily, neboť cca 20-30 minut před představením se strhl dost hustý déšť a všichni začali vytahovat deštníky či pláštěnky. Ti, co s deštěm zrovna nepočítali, si zde musely nějakou zakoupit. Neodpustím si tedy dost velkou výtku pořadatelům – lístky skoro za dva tácy, a ještě si musíme koupit pláštěnku, která je otázkou pár kaček, a zde za ni chtějí 150, -…to vážně? V Ústí i Praze se na letních produkcích, kde se hold i s deštěm musí počítat, rozdává zdarma! I když se tím tedy začátek trochu znepříjemnil a odložil, nakonec mrak přešel a všichni zabalení v pláštěnkách si mohli bez další nepřízně počasí užít "dovádění" herců, zpěváků i baleťáků v blátě, na trávě i v celém okolí Otáčivého hlediště. D o Štědré doliny v americkém státě Missitucky právě dorazil český emigrant Josef Maršálek ( Miloslav Veselý) se svou dcerou Káčou ( Marie Křížová) a s cílem zde zbohatnout a obstarat jí tak slušné věno.
V pokoji byl kromě hygienického vybavení i zvonek propojený do vedlejší místnosti. Jinak co se té hygieny týče, je krumlovský zámek poněkud zastaralý – není tu tekoucí voda ani žádná koupelna, na zámku také není zavedeno ústřední topení a elektřina byla zavedena až po převedení zámku do vlastnictví státu kvůli prohlídkovým trasám. Ale prý se není moc čemu divit, protože v období baroka (tzn. v době posledního rozmachu krumlovského zámku, potom se Schwarzenbergové rozhodli raději přesídlit na zmodernizovanou Hlubokou) byla osobní hygiena úplně jinde než dnes a koupání se považovalo dokonce za zdraví škodlivé (panstvo místo toho používalo silné parfémy a pudr), přičemž třeba takový francouzský král Ludvík XIV.
To však odmítá, neboť ho stále miluje. Ani princ se ale žádného štěstí nedočkal. Kněžna ho také odmítla a odjela se svým milencem ( Viktor Svidró). Princ tedy opět navštíví jezírko a hledá zde svou ztracenou lásku. Ta se mu sice zjeví, ale zároveň ho varuje, že by ho jejich polibek mohl stát život. Jelikož bez ní stejně nechce žít, vrhne se jí do náruče. Bohužel tato oběť nic neznamená, neboť nebyla prolita princova krev, a Rusalka i nadále zůstává bludičkou. I přes promarněný život a nešťastný osud však nakonec princi odpouští.
Člověk až místy nevěděl, kam dřív koukat. Trošku mě mrzelo, že jsem nemohla v hlavní roli Káči vidět Radku Fišarovou, která si zde také v několika minulých sezónách zahrála a zazpívala, a kterou mám velmi ráda. Spolu s námi se ale na své kolegy přišla podívat alespoň do publika. Nicméně Maruška Křížová tento part zvládla také na jedničku. Působila příjemně a spolu s jejím manželem Janem Křížem tvořili velice pohledný pár. Na obou bylo vidět, že si své role užívají a že jim to spolu na jevišti sluší, a navíc krásně zpívá. Zaujal mne i otec Ondry Veselého a také někdejší sólista opery i provozní ředitel opery JČD Miloslav Veselý v roli Maršálka. Ztvárnil ho dost věrohodně. Moc ráda jsem zas na scéně viděla i Martina Hrušku, kterého jsem si v Jihočeském divadle před lety oblíbila. Po Čochtanovi Josefa Aloise Náhlovského v Severočeském divadle opery a baletu a Josefa Dvořáka v hostujícím " Čochtan vypravuje ", to pro mne bylo další pojetí této postavy a vlastně celého muzikálu. Jeho projev byl o poznání střídmější než předešlých dvou, ale v tomto nastudování to zase kompenzovala vizuální složka a kompaktnost všech zúčastněných jako celku.